O NAMA ADVERTISING VAŠE IDEJE KONTAKT englishENGLISH        

Business

KAKO JE SWAROVSKI DOŠAO DO MILIJARDI?

KAKO JE SWAROVSKI DOŠAO DO MILIJARDI?
KAKO JE SWAROVSKI DOŠAO DO MILIJARDI?
KAKO JE SWAROVSKI DOŠAO DO MILIJARDI?
KAKO JE SWAROVSKI DOŠAO DO MILIJARDI?
KAKO JE SWAROVSKI DOŠAO DO MILIJARDI?
KAKO JE SWAROVSKI DOŠAO DO MILIJARDI?

Ranije, brend Swarovski je bio poznat po kolekcionarskim figurama i haljini sa 10.000 kristala...

... u kojoj je Merlin Monro pevala rođendansku pesmu Džonu Kenediju. Danas, Swarovski je vodeći svetski proizvođač brušenih kristala i ima 2.200 prodavnica širom sveta, a njihovi kristali krase i kreacije sa potpisom Armanija.

Zeleni brežuljak u obliku glave sa očima od kristala i vodopadom koji izlazi iz usta "čuvar" je kapije Swarovski muzeja u austrijskom alpskom gradiću Vatens.

Iza je smešteno 14 podzemnih komora za obradu kristala, među kojima je i najveći na svetu. Muzej je, kako primećuje agencija "Bloomberg", pravi izraz istorijske "borbe" te kompanije između želje da radi u tajnosti i potrebe za publicitetom. 

Danijel Svarovski osnovao je firmu u alpskom gradiću od oko 8.000 stanovnika kako bi sakrio svoje tehnike brušenja od konkurencije.  Vek kasnije, njegov unuk Gernot Svarovski postao je milijarder napravivši senzacionalan prodor na polju maloprodaje i ulaskom u svet visoke mode. 

"Uspeli su da se probiju na tržište luksuznih proizvoda, ali i da istovremeno ostanu na tržištu stvari koje možete da priuštite sebi", kaže za "Bloomberg" Rajnhard Berger, predsednik investicione kompanije iz Lihtenštajna "Valuga", koja svake godine objavljuje izveštaj o bogatstvu u Austriji, Nemačkoj i Švajcarskoj. On ističe da je baš taj "luksuz za mase" ključ uspeha brenda Swarovski.

"Swarovski grupa" je u 2011. ostvarila profit od 2,87 milijardi evra, dok je 2009. profit bio 2,25 milijardi. 

Skoro 80 odsto ostvareno je prodajom kristala, a polovina te prodaje dolazi od partnerstava sa modnim kreatorima. Drugu polovinu čini maloprodaja, posao koji se stalno širi otkad je 1998. otvoren prvi butik Swarovski. 

Vlasništvo u kompaniji ima čak 100 članova porodice Svarovski, a najveći udeo Gernot (69), koji drži 21 posto i vredan je 1,3 milijardi dolara, po Bloombergovom indeksu milijardera. 

Dnevno poslovanje danas vodi njegov sin, ali poznavaoci prilika se slažu da je upravo Gernot Svarovski strateški "vođa klana". Osim porodičnog posla sa kristalima, on takođe poseduje vinograde u Kini i Argentini, kao i hotel u Kanadi. 

Pre dve decenije, Swarovski je bio poznat po kolekcionarskim kristalnim figurama i haljini sa 10.000 kristala u kojoj je Merlin Monro 1962. pevala rođendansku pesmu predsedniku SAD Džonu Kenediju. 

Kompanija je naglo počela da se širi od 1999, otvarajući maloprodajne objekte i stvarajući partnerstva sa brendovima u modnoj industriji - kao što su čuveni kreatori Žan Pol Gotje i Aleksander Mekvin, kojima su obezbedili besplatne kristale - za promociju. 

Sponzorisanje dodela nagrada i prijema, kao i ubacivanje proizvoda u filmove poput Džejmsa Bonda "katapultiralo" je Swarovski u najpoznatije luksuzne brendove. 

Sedamdesetih godina, počela je i proizvodnja po narudžbi, pa je tako moguće naručiti toalet šolju koja košta 128.000 dolara ili figuricu Mikija Mausa od 9.000 dolara. 

Prema podacima sa veb sajta kompanije, organizacija Swarovski kolekcionara je najveća takve vrste u svetu i broji 325.000 članova u više od 125 zemalja.

 

Izvor: BizLife

 


PROČITAJTE SLEDEĆI TEKST: EKSKLUZIVNA ANALIZA BLOOMBERGA
  • ZASLUŽUJEM TATINE MILIJARDE

    Tamara Ecclestone, ćerka prvog čoveka Formule 1, Bernija Ecclestonea, tvrdi da ljudi imaju iskrivljenu sliku o njoj...

  • NAJUTICAJNIJE DAME SVETA

    Forbes magazin predstavio je svoju finalnu listu najuticajnijih dama sveta…

  • BEYONCE - najmoćnija javna ličnost

    Beyonce, perspektivna pevačica i lepotica koju mnogi vole, proglašena je od strane magazina Forbes za najmoćniju javnu ličnost…

  • PREDSTAVLJEN PLAN ZA BEOGRAD NA VODI

    U renoviranoj zgradi Geozavoda u Karađorđevoj ulici svečano je predstavljen master plan "Beograda na vodi"…

  • TOP 10 EKSCENTRIČNIH MILIJARDERA

    U svakoj društvenoj grupi postoje prizemni individualci, ali naravno, i oni koji vole stvari da rade na svoj jedinstven način.

  • FORBS : Kostić najbogatiji Srbin

    Vlasnik MK Grupe, Miodrag Kostić potisnuo je sa trona najbogatijih srpskih biznismena osnivača i vlasnika Delta Holdinga, Miroslava Miškovića, prema Forbsovoj rang listi bogataša za 2014. godinu...

  • NAJSKUPLJI RAZVOD NA SVETU

    Najskuplji razvod u svetu vredan je 4.36 milijardi dolara…

  • KRAH ARMANIJA

    U lancu brendova Armani Jeans i Armani Exchange kreator se okrenuo jeftinijoj robi i počeo gubiti ekskluzivitet brenda...

Aktuelno

TOP TEME

LINKS

Lux Life je internet portal koji se bavi modom, kolekcijama, glamurom i luksuzom u celini. Kod nas možete pronaći najluksuznije i najprestižnije automobile, skupocene satove i nakit, jahte, privatne avione, poznate hotele, egzotične plaže i mesta za putovanja. Takodje, predstavljamo najlepše kuće poznatih, luksuzne vile i enterijere, najnovije modne kolekcije, skupocene gedžete, fancy shopping i još mnogo toga…

All Rights Reserved. | Copyright © 2020. Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Web Operater

Mini STUDIO Publishing Group d.o.o je kompanija koja se bavi internet izdavaštvom od 2009. godine.

Poseduje i uređuje više portala i elektronskih magazina:

www.luxlife.rs | www.mojenterijer.rs | www.autoexclusive.rs | www.grazia.rs | www.ministudio.rs | www.luxurytopics.com

X