O NAMA ADVERTISING VAŠE IDEJE KONTAKT englishENGLISH        

Automobili

JAGUAR PROJECT 7 SPREMAN ZA GOODWOOD

JAGUAR PROJECT 7 SPREMAN ZA GOODWOOD
JAGUAR PROJECT 7 SPREMAN ZA GOODWOOD
JAGUAR PROJECT 7 SPREMAN ZA GOODWOOD
JAGUAR PROJECT 7 SPREMAN ZA GOODWOOD
JAGUAR PROJECT 7 SPREMAN ZA GOODWOOD
JAGUAR PROJECT 7 SPREMAN ZA GOODWOOD

Nezaobilazan letnji događaj za sve one koji vole brutalne automobile je festival brzine u Goodwoodu...

Ta manifestacija za jednu grupu je ipak nešto posebnija, a to su Britanski proizvođači automobila koji se na domaćem terenu moraju pokazati u najboljem svetlu.

I dok McLaren za Goodwood ima čitavu plejadu automobila, Jaguar je išao na kvalitet i predstavio “Project 7″ – automobil inspirisan legendarnim D-Typeom iz 50-ih godina prošlog veka i njegovim pobedama na 24 sata Le Mansa…

Iako novom Jaguaru F-Type publicitet i ne treba, on planira da se na ovogodišnjem Goodwoodu pojavi u posebnom Project 7 izdanju koje je pripremio Jaguarov dizajnerski tim pod vođstvom Iana Calluma. Jedinstvena dizajnerska studija koju su oni pripremili inspirisana je legendarnim D-Type koji je krajem 50-ih pustošio Le Mansom.

F-Type kabriolet transformisan je u speedster s jednim sedištem koji ćemo pre svega primetiti po kombinaciji laka i grafika u koje je obučen. Posebnost jedinstvene studije je njen 5.0-litarski V8 pojačan na 542 KS i 680 Nm obrtnog momenta, što je dovoljno da Project 7 do stotke dođe za 4.1 s i potegne do maksimalnih 299 km/h.

O BRENDU

Jaguar se pojavio 1922. godine pod drugim imenom kompanije i sa drugačijim dizajnom. Kompaniju osnovali William Lyon i William Walmsley pod imenom Swallow Sidecar. Prvi Jaguar proizveden je 1932. godine. Sve do 1945. godine svi automobili su nosili inicijale fabrike SS, kada su sklonjeni zbog sličnosti sa nacističkim simbolima i novo ime postalo  Jaguar. 

Kompanija je u proizvodnji više bila fokusirana na glamurozan stil nego na performanse i pouzdanost automobila. Zbog toga su trpeli jednak broj kritika kao i pohvala u javnosti.  Sa sedištem u Coventry-ju, u Velikoj Britaniji, glavna Jaguar-ova fabrika se sve do danas uglavnom bavi dizajnom  i montažom .

Nakon što su proizveli niz luksuznih vozila tokom 30-ih godina kao što su 1932 SS1 i sportski model SS90, Jaguar je zadivio automobilsku industriju lansiranjem  XK120, najbržim  automobilom tog doba. Sportski 3.4 litarski motor sa 180 konjskih snaga, XK je mogao da dostigne iz mesta 125 milja po satu za manje od 5 sekundi.  Njegova dostupnost i sportski izgled dali su ovom automobilu status ikone.

XK 120 je proizveden u preko 10,000 primeraka i postao je prvi Jaguar-ov izvozni model. Kao nadograđene verzije usledili su XK 140 i XK 150.

Tokom 50-ih Jaguar je stavio naglasak na proizvodnju  salonskih automobila. Prvi potpuno nov model je bio Mk VII, ali uprkos tome što da je posedovao hvaljeni XK motor, nije bio mnogo uspešan.

Mk II je dokazao suprotno postavši drugi najprodavaniji Jaguar-ov model tog vremena. Proizveden je u oko 123,000 primeraka.

Do 60-ih Jaguar je izgradio snažnu reputaciju  koja je dodatno ojačana lansiranjem E-type modela. Zvanično predstavljen na Ženevskom salonu automobila 1961. godine, E-type je pobrao sve simpatije i porušio sve rekorde. Lep za oko i neverovatno brz mogao je da razvije neverovatnih 150 milja po satu. Naslednik C i D-type modela bio je nešto što nije do tad viđeno.

E-type je bio tehnološki poboljšan u odnosu na svoje prethodnike sa sportskim motorom, kočionim diskovima na sva četiri točka i nezavisnim zadnjim vešanjem. Bio je noćna mora za trkačke staze, čak je nadmašio i Ferrari.

Nakon što je proizvedeno preko 70,000 primeraka proizvodnja je stala 1975. godine kada je zamenjen sa ne toliko uspešnim XJS modelom. Penzionisanje Williama Lyons-a 1972. godine bio je veliki udarac za kompaniju koja nije bila sposobna da raste na temeljima koje su postavili osnivači. Od bankrota ih je spasila Leyland Company.  Od 1989. godine Jaguar je postao deo Ford Motor Company  zajedno sa British Land Rover-om.

Od 2008. godine Jaguar i Land Rover su u vlasništvu indijske kompanije Tata Motors.  Jaguar-ova trenutna linija se sastoji  od luksuznih modela kao što su XJ,  osvežena verzija XF kao zamena za S-type, sportski model XK i X-type model.

Izvor: AutoExclusive

PROČITAJTE SLEDEĆI TEKST: ALFA ROMEO NA GOODWOOD FESTIVALU
  • ELEGANCIJA I SNAGA KOJE ODUZIMAJU DAH

    Ovaj model ćete imati mogućnost videti uživo tokom „Uniqa Belgrade Classic Car Show-a” 6-og Septembra na Kalemegdanu povodom proslave 75. godina od Beogradskog Grand Prix-a i na platou ispred Grand Casina (kao i mnoge drugie najlepše automobile svetski poznatih kolekcionara) u okviru  Concours d’Elegance 2014, manifestacije “24 sata Elegancije”.

  • NOVA CORVETTE ZR1

    Prema izvorima, sledeća Corvetta ZR1 će verovatno preći sa motora u prednjem delu, na motor na sredini vozila...

  • OMILJENI AUTOMOBILI PREMIER LIGE

    Ukoliko ste imali dileme šta voze fudbaleri iz premijer lige, sada ćete ih ukloniti...

  • FERRARI F80 KONCEPT

    Italijanski dizajner Adriano Raeli osmislio je koncept po imenu F80, baziran na poznatim Ferrari LaFerrari sportskim automobilima…

  • 2015 Lamborghini Huracan LP610-4

    Lamborghini Gallardo je dobio svog naslednika...

  • ROLLS ROYCE SA REDNIM BROJEM JEDAN

    Prodaje se Rolls Royse sa brojem jedan na šasiji...

  • MERCEDES S600 GUARD

    Mercedes je sada i zvanično predstavio poslednju generaciju najbezbednijeg modela S klase, blindiranog S600 Guard...

  • 2015 650S MCLAREN OD 200.000 EUR

    Teško je poverovati da je prošlo tri godine otkad je McLaren predstavio 12C model. Ipak, britanski proizvođač je mnogo naučio od tada...

Aktuelno

TOP TEME

LINKS

Lux Life je internet portal koji se bavi modom, kolekcijama, glamurom i luksuzom u celini. Kod nas možete pronaći najluksuznije i najprestižnije automobile, skupocene satove i nakit, jahte, privatne avione, poznate hotele, egzotične plaže i mesta za putovanja. Takodje, predstavljamo najlepše kuće poznatih, luksuzne vile i enterijere, najnovije modne kolekcije, skupocene gedžete, fancy shopping i još mnogo toga…

All Rights Reserved. | Copyright © 2020. Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Web Operater

Mini STUDIO Publishing Group d.o.o je kompanija koja se bavi internet izdavaštvom od 2009. godine.

Poseduje i uređuje više portala i elektronskih magazina:

www.luxlife.rs | www.mojenterijer.rs | www.autoexclusive.rs | www.grazia.rs | www.ministudio.rs | www.luxurytopics.com

X