ELEGANCIJA I SNAGA KOJE ODUZIMAJU DAH
Ovaj model ćete imati mogućnost videti uživo tokom „Uniqa Belgrade Classic Car Show-a” 6-og Septembra na Kalemegdanu povodom proslave 75. godina od Beogradskog Grand Prix-a i na platou ispred Grand Casina (kao i mnoge drugie najlepše automobile svetski poznatih kolekcionara) u okviru Concours d’Elegance 2014, manifestacije “24 sata Elegancije”.
Oblikovan vetrom, moćan, okretan i prepoznatljiv, F-Type je izuzetan dvosed, napravljen za visoke performanse, najnoviji u Jaguarovoj kultnoj lozi vrhunskih sportskih automobila.
Vanserijski potentni turbo motori, laka aluminijumska konstrukcija karoserije i brojne napredne tehnologije omogućavaju nezaboravno iskustvo u vožnji - intuitivno, instinktivno i iznad svega dinamično.
Predodređen da za njim okrećete glavu, F-Type je i mišićav i senzualan. I iznad svega aerodinamičan – u savršene obline su vešto i neprimetno integrisane mnoge tehničke finese koje smanjuju otpor vazduhu i doprinose odličnoj stabilnosti pri visokim brzinama. Recimo, pomični zadnji spojler se automatski podiže pri brzinama većim od 100 km/h! Čak se i ručice na vratima uvlače kad nisu potrebne, a njihov domišljat oblik doprinosi glatkom i neprekinutom protoku vazduha po skladnim bokovima.
Srce svakog Jaguara F-Type je snažan, a ipak kompaktan turbo motor: 3.0 V6 sa 340 ili 380 KS i 5.0 V8 sa 495 ili čak 550 KS. S njima je ova „mačka“ odista spremna na jaguarski skok: najmoćniji, u verziji R, sa maksimalnim obrtnim momentom od 680 Nm, od 0 do 100 ubrzava za samo 4,2 sekunde, postiže bezmalo 300 km/h, a pri svemu tome uopšte nije „žedan“ – po fabričkim podacima prosečna potrošnja te varijante je tek nešto malo veća od 13 litara!
Za gospodski ali i sportski doživljaj po ravnom, a posebno u krivinama, Jaguar je za model F-Type „angažovao“ mnoge tehnološke bisere. Jedan od njih je sistem Dynamic od čijeg izbora zavisi „karakter“ ovog automobila – da li će se ponašati kao pitoma maca ili kao divlji predator, da li će poslušno da „prede“ ili će se iz posebno projektovanog (“aktivnog“) izduvnog sistema oglasiti prava rika.
Quickshift, osmostepeni automatski menjač ugrađen u F-Type, „posluje“ brzo, uglađeno, inteligentno i prilagodljivo. Pomno prati svaku situaciju na putu i, uvažavajući zahteve vozača, reaguje tako da omogući kontrolisanu brutalnost moćnoj „konjici“ ali i istinsku zabavu.
Ako vam je roudster draži od klasičnog kupa, bez bojazni po nivo komfora, možete da se odlučite za verziju sa pomičnim krovom: pri brzinama do 50 km/h podiže se i spušta u samo 12 sekundi. Napravljen od kompozitnih materijala, posebno je razvijen da redukuje buku vetra, ali i onu koja stiže sa puta. A to je tek jedan od mnogo „specijaliteta“ koji krase ovu familiju.
Nadahnut bogatom baštinom osnivača, Sir Williama Lyonsa, Jaguar već 92 godine pomiče granice mogućeg. Tvorci ovih sjajnih automobila od samog početka su insistirali da svaki Jaguar kombinuje performanse i lepotu - kao nijedan drugi. Ta beskompromisna vizija postavila je nove standarde koji su i danas aktuelni.
Više o automobilima...
PROČITAJTE SLEDEĆI TEKST:
NOVA CORVETTE ZR1
-
Prema izvorima, sledeća Corvetta ZR1 će verovatno preći sa motora u prednjem delu, na motor na sredini vozila...
-
Ukoliko ste imali dileme šta voze fudbaleri iz premijer lige, sada ćete ih ukloniti...
-
Italijanski dizajner Adriano Raeli osmislio je koncept po imenu F80, baziran na poznatim Ferrari LaFerrari sportskim automobilima…
-
Lamborghini Gallardo je dobio svog naslednika...
-
Prodaje se Rolls Royse sa brojem jedan na šasiji...
-
Mercedes je sada i zvanično predstavio poslednju generaciju najbezbednijeg modela S klase, blindiranog S600 Guard...
-
Teško je poverovati da je prošlo tri godine otkad je McLaren predstavio 12C model. Ipak, britanski proizvođač je mnogo naučio od tada...
-
Audi R8 LMX će biti najbrži R8 ikad, a nemačka kompanija će ograničiti njegovu proizvodnju na samo 99 primeraka.